دوربین های بدون آینه چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین‌های بدون آینه، یا به عبارت دقیق‌تر دوربین‌های بدون‌منظره (Mirrorless Cameras)، یک نوع دوربین دیجیتال هستند که از مکانیسم آینه‌های نازک و قطعی که در دوربین‌های DSLR (دوربین‌های با آینه‌های تغییرجهت) وجود دارد، محروم هستند. در دوربین‌های بدون آینه، تصویر توسط سنسور تصویر به صورت مستقیم ضبط می‌شود بدون اینکه آینه به سمت بالا جهت انتقال تصویر به ویوفایندر برود.

مزایای دوربین‌های بدون آینه شامل موارد زیر می‌شود:

1. **اندازه کوچک و وزن سبک:** بدون وجود مکانیسم آینه، دوربین‌های بدون آینه معمولاً کوچک‌تر و سبک‌تر از DSLR هستند.

2. **فیلم‌برداری با کیفیت:** بسیاری از دوربین‌های بدون آینه قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت بالا را دارند و معمولاً قابلیت‌های حرفه‌ای در این زمینه دارند.

3. **فوکوس خودکار سریع:** بسیاری از دوربین‌های بدون آینه دارای سیستم‌های فوکوس خودکار سریع و دقیق هستند.

4. **استفاده از ویوفایندر الکترونیکی:** در بسیاری از مدل‌های دوربین بدون آینه، از ویوفایندرهای الکترونیکی برای نمایش تصویر استفاده می‌شود که به کاربر امکان مشاهده زنده تصویر را می‌دهد.

5. **کمترین نویز در عکاسی بدون صدا:** بدون وجود آینه در حین عکاسی، دوربین‌های بدون آینه تا حد زیادی بدون صدا عکس می‌گیرند که در برخی شرایط خاص مثل عکاسی در محیط‌های کم نور یا حین فیلم‌برداری صدا مهم می‌شود.

هرچند که دوربین‌های بدون آینه دارای مزایا هستند، اما همچنان دوربین‌های DSLR وجود دارند و بسیاری از حرفه‌ای‌ترین عکاسان نیز از آنها استفاده می‌کنند. انتخاب بین این دو نوع دوربین بستگی به نیازها و ترجیحات فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید